Thursday, July 7, 2016

Şekersiz lezzetler..(portakallı çikolata)


Geçen yıl sonuna doğru 1,5-2 ay kadar rafine şekeri hayatımdan çıkardığım bir dönem olmuştu.. Yanlış hatırlamıyorsam daha önce yazmıştım.. Çok hasta olduğum, canımın zaten hiç bir şey yemek istemediği bir dönemde başlamıştım bu şekersiz günlere.. Dolayısıyla herkesin çok zor geçiyor dediği o ilk günleri daha kolay atlatmıştım.. Sonrası ise biraz alışkanlıkları kırmak, biraz da alışveriş yaparken daha dikkatli olunca oldukça kolay gelmişti..Ancak Aralık ayında bir Roma seyahati yapınca, İtalyan pastahanelerinin ürünlerini yemeden dönememiş ve yeniden şekerli günlere başlamıştım.. Ancak hala o dönemde kazandığım alışkanlıklar olsa gerek, o zamandan beri eskiye göre çok çok az şeker tüketiyorum..


Pek çok yerde tarifi verilen hurmalı topları da ilk kez o dönem denemiştim.. Sonrasında bir kaç kez yaptım ve oldukça kalorili olsa da, aniden bastıran şeker krizlerine kesinlikle çok iyi bir çözüm olduğunu söylemeliyim.. Tarifini pek çok yerde bulabilirsiniz ama ben her zaman olduğu gibi göz kararı yapıyorum.. Burada da 15 -20 adet hurmayı bir gece önceden suda beklettim ve ertesi gün fındık, ceviz ve bademlerle birlikte 2 çorba kaşığı kakaoyu rondo da hurmalarla karıştırdım. Sonra da top top yapıp hindistan cevizine buladım.. Ancak bu sefer biri tesadüfen, biri bilerek iki farklı malzeme daha kullandım..



 Daha önce yaptığım klasik tarif çok güzel olsa da o çok özlediğim çikolata tadını vermiyordu ne yazık ki ancak bu kez biraz tesadüf eseri çikolata tadına ciddi anlamda yaklaştım.. Öncelikle ben bunları yaparken evde kakaonun bitmiş olduğunu fark ettim. O sırada Datça'da olan eşimde benim daha önce hiç kullanmadığım Migros marka kakao alıp gelmiş.. Her zaman öyle mi çıkıyor bilmiyorum ama bu kakao çok leziz ve zengin bir siyah çikolata tadı verdi.. Bu arada portakallı çikolata benim her halde en sevdiğim lezzetlerden biridir.. İşte yukarıda tarifini verdiğim karışıma biraz portakal kabuğu rendesi, çok az da taze sıkılmış portakal suyu ekleyince oldu size süper bir portakallı çikolata.. Bir tek kötü tarafı var, eski tariften bir tane yesem tatlı ihtiyacımı kesiyordu ama bunu sürekli yiyesim var.. Onun için aman dikkat..

İkram etmeden önce bir kaç saat buzdolabında bekletmenizi de tavsiye ederim..

Keyifle, huzurla, sevdiklerinizle geçsin bayramın bu son günü..


3 comments:

  1. Yemeden durulamayacak bir tarif , ellerine sağlık!
    Ben tatlı yemiyorum , aram hoş değil . Acı, ekşi tuzlu her lezzete açığım ama...
    Arada günkurusu ve kuru erik kaçırıyorum şimdi listeye hurmayı da ekleyeceğim galiba 😉

    ReplyDelete
  2. Harika görünüyor ve masum :)

    ReplyDelete