Monday, October 27, 2014

Sonunda Mutfak Seramikleri de Boyandı....

Aslında şu sıralar bu evde fotoğraf çekmek yapılabilecek en son işlerden biri, ama hem sizlerden çok uzak kalmak istemedim, hemde mutfak seramiklerinin boyanması uzun zamandır dilimde olan bir projeydi, merak edenler çok olduğunu da biliyorum, fazla gecikmeden paylaşmak istedim..

Evin durumu hala kabus gibi, dışarılar biraz toparlandı sayılır ama şimdi de boya badana için içerlerde çalışıyor ustalar.. Ama sanırım 1 hafta 10 gün sonra biraz biraz toparlanmış olacağız.. Çok komiktir fotoğraf çekmek için tripodumu bile bulamadım. Kim bilir nelerin nelerin altında kaldı zavallı.. Zaten bu fotoğrafta mutfağın temizlediğim küçücük bir parçasında çekildi, biraz sağ tarafı görebilseniz dağınıklığa inanamazsınız..


Bilenler bilir mutfak seramiklerini uzun zamandır boyamak istiyordum.. Çoğu sorduklarım olmaz dedi, olur diyenler önce fileli sıva yapılması gibi bizim beceremeyeceğimiz yöntemler önerdiler ama sonunda, acemi kendin yapcıların ruhundan anlayan bir usta bu kullandığımız boyaları önerdi.. Sonuçta da neredeyse bir kaç saat içinde uzun zamandır hayalini kurduğum beyaz mutfağa kavuştum..  Aslında kullanılan boya aşağıdaki fotoğraftan da görülebileceği gibi kolay silinebilen bir iç cephe duvar boyası.. Altında ise özel bir astar.. Astarın tutuculuğu çok iyi, sadece bir kat sürmek yetti.. Üzerine ise iki kat boya sürdük..


Sonuç tabiki seramik dokusundan farklı bir doku oldu.. Hafif pürüzlü bir duvar gibi düşünebilirsiniz.. Ama biz çok sevdik, mutfak bir açıldı, ferahladı anlatamam.. Bu arada biz bu boyayı yaparken evin tadilatını yapan usta, aslında bu iş dış cephe boyası ile de olurdu, o suya daha dayanıklı dedi.. Bir gün denemek isterseniz bu seçenekte aklınızda bulunsun.. Şimdi de kalan boyalarla ufak bir tuvaletimiz var, orayı boyamak istiyorum..

Şimdilik benden bu kadar.. Ev toparlandıkça kısa kısa size yazacağım yine...


For a long time, I was wishing to paint the tiles of my kitchen to white.. Finally we made it and it turned out quite an easy job and I am very happy with the outcome.... Constructors are still working in our home, so as soon as they leave, I will share more photo..



53 comments:

  1. çok beğendim,ağız tadıyla oturun güzel evinizde:))
    bu akıllı ve bilgili ustadan öğrenebilir misin:))),metal rengi lambaderim ve abajurum var(saçma oldu zaten metal) boyamak istiyorum:) mümkün mü acaba?
    şimdi biraz utandım yaptığıma ama neyse:)))
    sevgiler

    ReplyDelete
    Replies
    1. spray boya ile metalleri boyamak mümkün.

      Delete
  2. ayyy!!! canım arkadaşım!! seni taciz etmek istemiyordum ama çok da merak ediyordum :)) çok çok çok teşekkürler Ayşegül,o kadar mutlu ettin ki beni...sen hep bana "benim boyama gurumsun" derdin ama bak boynuz kulağı geçiyor işte :)) ne kadar ferah,ışıl ışıl olmuş mutfağın...güle güle kullan...musmutlu saatlerin olsun orada hep....bir an önce derlenip toparlanmanı,düzenine kavuşmanı diliyorum....bu arada ustaya da selamlar :)

    ReplyDelete
  3. Seramikleri boyama fikri çok güzel ilk defa duyuyorum...Güle güle kullanın...

    ReplyDelete
  4. Çok güzel olmuş,çok beğendim..demek ki imkansız diye bişi yok..seramik de boyanabiliyor muş..

    ReplyDelete
  5. Aaa demek boyana biliyormuş. sudan etkilenmemesi de ayrı bir güzellik tabi ki. Çok güzel olmuş..

    ReplyDelete
  6. Bende bir ara çok araştırmıştım. Görür görmez ışınlandım. Harika olmuş!!! :))

    ReplyDelete
  7. Seramik boyama işi yeniden yaptırmaktan o zor ve sıkıcı tadilat işlerinden çok daha cazip geldi kulağıma.Ve dokusu müthiş.Sen yazmadan ay ne güzel olmuş pütür pütür duvar gibi demiştim tam tahmin ettiğim gibiymiş.Eee bundan iyisi can sağlığı.Sudan da etkilenmiyor ne güzel bayıldım ben bu işe.Güle güle kullan Ayşegül Abla.Ve tamamını bekliyoruz dört gözle.Kolaylıklar dilerim.

    ReplyDelete
  8. Çok güzel olmuş. Boyanın uzun süreli kalması için epoksi boya ve epoksi astar kullanmayı da tavsiye ederim.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Proje Çantası bu bahsettiginiz boya ile ilgili biraz bilgi verir misiniz?

      Delete
  9. Ayşegül mis olmuş, bembeyaz olmuş, harika olmuş. Dağılmadan olmuyor, toparlanırsın kısa zamanda, gönülüne göre olsun diğer yerleride, güle güle sağlıklı günlerde kullan.

    ReplyDelete
  10. Çok beğendim ellerinize sağlık

    ReplyDelete
  11. Çok güzel, çok ferah olmuş. Pütürlü dokudan dolayı da çok doğal bir malzemeyle kaplı gibi görünyor. Kaç zamandır bekliyorduk gerçekten de...Capcanlı, 'arasan da bulamazsın' renkteki seramiklere sahip banyo-mutfak sahiplerine ilham olsun :)
    Fakat kiracıların işi zor. Onlar için de tüm bu boyayı kolayca sökebilen bir mucize bulunsa! Uygulamanın yorgunluğuna değer diyecek birçok insan vardır heralde :) Benimkiler beyaz neyse ki..

    ReplyDelete
  12. TAM İSTEDİĞİM GİBİ.CESRET LAZIM BİRAZ.O DA SİZDE MEVCUT.MUTLULUKLA KULLANIN:)

    ReplyDelete
  13. çok güzel olmuş güle güle kullanın

    ReplyDelete
  14. çok güzel olmuş gerçekten. beyaz mutfağında harika yemekler yapman, bol bol keyif kahveleri içmen dileğimle...

    ReplyDelete
  15. ayyyy ne güzel kiiii güle güle oturuun :)

    ReplyDelete
  16. Sizin mutfağın ferahlığını görünce aklımdan bizim mutfak dolaplarını boyamak geçti :) ama kolay kolay cesaret edemem herhalde çok güzel olmuş keyifle kullanın.

    ReplyDelete
  17. Harika olmuş, ellerinize sağlık:)

    ReplyDelete
  18. elinize, emeginize saglik, guzel gunlerde kullanin bembeyaz mutfaginizi. bu yaziyi bekleyenlerden biri de bendim:)

    ReplyDelete
  19. Ay böyle evlerde temizlik olunca içim açılıyor, sanki kendi evimmiş gibi bir ferahlama geliyor bana:))
    Ayşegül İclal Aydın da evinin seramiklerini fuşya rengine boyatmış, bir dergide görmüştüm, harika sonuç vermiş..ayrıca pürüzlü olması beni hiç rahatsız etmez, önemli olan temiz görüntüsü bence..
    Benim de mutfakta en büyük pişmanlığım ahşap tezgah yaptırmamamdır, tamamen milletin "bakımı çok zor, uğraşamazsın" baskısından ve korkaklığımdan..benim tezgahı boyamam imkansız tabii, birkaç sene daha kullandıktan sonra değiştirmeyi düşünüyorum..
    Ellerinize sağlık.
    Sevgiler

    ReplyDelete
  20. Çok keyifli bir gönüme sahip olmuş mutfağınız, güle güle kullanın. Epey de zaman olmuş sanırım boyayalı seramikleri. Acaba memnunmusunuz? Silinebilir olması açısından, yağ kir mutfak fayanslarının özellikle ocak arkası tarafı çok sıkıntı yarattı mı bu boya? Tam kendi mutfak seramiklerini ya değiştiricem ya da boyayacağım tıpkı siİn gibi o yüzden merak ettim kullanım sonraaı yorumlarınızı. Cevaplarsanız sevinirim.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Çok memnunum, çok rahat siliniyor ve hiç bir leke bırakmıyor..

      Delete
    2. merhabalar, bizde fayansların üzerine duvar kağıdı düşündük ama maliyet çok fazla çıktı.sizin duvarda sararma vs oldu mu, hala memnun musunuz ve uygulamayı özetleyebilir misiniz..

      teşekkürler sevgiler

      Delete
  21. Epoksi boya ile boyayan var mi.Ic veya dis cephe yerine epoksiyi mi tercih etmeliyim

    ReplyDelete
  22. Fayans icin dolgulu astar mi yoksa gecis astari mi kullanmaliyiz

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ben fotoğrafta yayınladığım astarı kullandım..

      Delete
  23. Pekiyi zimpara makinem var.astar oncesi zimpara yapmali miyim.zimpara yaparsam bu dolgulu astar kati bisey mi zimparanin biraktigi izleri kapatir mi.tesekkurler

    ReplyDelete
    Replies
    1. Biz zımpara yapmadan boyadık.. AStar katı ve pürüzlü bir şey, tahminimce zımpara izlerinide kapatacaktır..

      Delete
    2. Ben yerdeki fayanslari boyamak istiyorum.boyanin temizligi kolay mi onu merak ediyorum

      Delete
    3. Ben yerdeki fayanslari boyamak istiyorum.boyanin temizligi kolay mi onu merak ediyorum

      Delete
  24. DEMODERN BOYA Seti ni denemenizi tavsiye Ederim

    ReplyDelete
  25. Güzel bir içerik olmuş, fayans boyama ile ilgili bilgilendik. Uygulamalarımıza geçeceğiz.

    ReplyDelete
  26. yeni ve boyanmış eviniz hayırlı olsun. granit boyama işlaeminin başarılı olacağına inanamamıştım

    ReplyDelete
  27. fayans boyama yazı için teşekkür ederiz. sayenizde ufkumuz açıldı

    ReplyDelete
  28. Güzel bir çalışma olmuş. Seramik konusunda insanlar kendi evlerinde deneyebilir.

    ReplyDelete
  29. merhaba, elinize sağlık harika olmuş. acaba astar ve katlar arasında belirli bir süre beklediniz mi yoksa kurur kurumaz yeni kata mı geçtiniz?

    ReplyDelete
  30. Altına fayans astarı sürerseniz yıllarca hiç bir şey olmaz, tüm ayrıntılar youtube kanalımda mevcuttur, 10 sene önce uyguladım ben 7 sene kullandım sonra ayna yaptım taşındık. memnun kalırsınız güle güle oturun inşaAllah.

    ReplyDelete